söndag 19 oktober 2014

Helgen i bilder

Här kommer min helg i fotoform:

I fredags var jag och klättrade i berg i ett område utanför Saint Etienne som heter Doizieux. På bilden håller franska Elodie på att närma sig toppen av bergsväggen vi klättrade på.

Jag på väg upp

Teresa och Ines, två spanska läkarstudenter jag tycker mycket om.

I säkerhet på marken igen :)

På besök i staden Annecy som även kallas för "Alpernas Venedig". En otroligt vacker stad, det kändes som att gå omkring i ett vykort.



Nykära Elisa och Antoine :)

Elisa, Antoine, Laura, jag, Pablo och Teresa.


La basilique, en stor kyrka som ligger på en höjd i Annecy

Ledig och glad i solskenet

Pablo och Teresa



Idag var jag på "Fête du Livre". En bokmässa där mängder med författare och illustratörer sålde sina verk. Det var väldigt roligt att få prata med författarna och, som på bilden, se illustratörerna jobba.

Rocio med sin nyinköpta bok. Illustratören kom från samma stad som Rocio (och de andra spanjorerna jag umgås med) - Zaragoza, och ritade en bild till henne i bokens första sida.

Teresa med sin illustration och hälsning

Jag köpte också en bok och fick en fin akvarell och en hälsning som minne i bokpärmen

Efter bokmässan gick vi till ett kafé och beställde in lyxiga efterrätter. Min chokladmousse gjorde mig varm och lycklig rakt igenom och Teresas Crème Brulé var en av de godaste jag smakat! :)
Och nu har jag precis avslutat ett skypesamtal med underbara Maggi och ska ta lite te och skumma i mina nya franska böcker innan jag somnar. I morgon ska jag till sjukhuset på ortopedmottagning, det känns bra.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar